.

.

Vad gäller vid uthyrning?

  • BETALNING

    Betalning sker direkt med kreditkort via kassan på hemsidan vid slutet av bokning. Fakturering sker efter särskild överenskommelse.

    Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 18,00 % per månad, vid inkasso debiteras lagstadgad inkassoavgift.
    Tilläggsfaktura på saknat eller trasigt hyrgods kan ta upp till en månad att sammanställa. Meddela alltid Hyrtopia via mail direkt vid leveranstillfället om avvikelser i antal eller trasigt gods levererats
  • VAD HÄNDER OM JAG RÅKAT SKADAT ELLER HAFT SÖNDER NÅGOT JAG HYRT?

    Alla skador på hyrt material plus den arbetstid som åtgår att reparera skadan debiteras hyrestagaren. Allt saknat eller trasigt hyrgods debiteras inköpspris + 25% för att täcka kostnader med uppackning och transporter. Tilläggsfaktura på saknat eller trasigt hyrgods kan ta upp till en månad att sammanställa.


    Alla uppkomna skador på hyrgods ska självmant påpekas och ersättas av hyrestagaren. Detta gäller även transportemballage.
    Hyrestagaren har ansvar för all utrustning under hyrestiden och är skyldig att ersätta alla skador och förluster till fulla varuvärdet.

    Bord och stolar skall vid återlämnandet vara rena från drycker, matrester och dylikt. Om bord och stolar skall avhämtas, ska de vara hopfällda och staplade på samma sätt som vid leverans.
  • DET JAG HYRT FUNGERADE INTE TILL DET JAG TÄNKT MIG

    Hyrtopia ansvarar ej för misslyckat resultat vid användandet av hyrd utrustning.

    Hyrtopia ansvarar inte för ev.skador som uppstår i samband med användning eller hanteringav hyrgods, ej heller för skador på egendom, golv, lokaler etc.

    All uthyrning sker på kundens risk. Hyrestagaren ansvarar för att tält inte skadas vid hårt väder, t.ex. hård vind eller liknande.

    Inga av våra möbler får förvaras i regn eller snö.

    Kostnad tillkommer för montage och uppställning av möbler, det ingår inte i våra priser utan bokas separat vid beställning i god tid innan leverans.

    .